Jak probíhá příprava na práci v Tranzitním programu

„Největší zážitek byl pocit, že jdu do práce. Bylo pro mě důležité si uvědomit, že zvládám práci, jako většina lidí. A práci, kterou mi vysvětlili, jsem po čase zvládla sama...“

Jak probíhá příprava na práci v Tranzitním programu

Asistence o.p.s. poskytuje Tranzitní program lidem s tělesným a kombinovaným postižením v Praze. Podívejte se, jak Tranzitní program pomáhá!

Velmi děkujeme Pojišťovně České spořitelny za společný projekt S Flexi do života a Nadaci Jedličkova ústavu a škol, díky jejichž finanční podpoře Tranzitní program může fungovat!
Možná jednou z nejdůležitějších oblastí Tranzitního programu je příprava na práci a k té patří získávání zkušeností na studijních praxích. Studentka Obchodní školy Jedličkova ústavu se obrátila na Tranzitní program právě ve chvíli, kdy hledala povinnou praxi v rámci studia. Spolupráce s Jedličkovým ústavem a školami se v této oblasti již dlouho daří. Při hledání a zařizování vhodné praxe jsme vycházeli z přístupu Plánování zaměřeného na člověka a vy můžete vidět, jak se to podle samotné studentky dařilo.

Zkušenosti z praxe na Obchodní škole

Kde jsi byla na praxi a co jsi na ní dělala?

Byla jsem na praxi v sociální firmě v Hračkotéce. Byla jsem na pozici asistentka prodeje. Pomáhala jsem s administrativou a se vším, co bylo potřeba. Například jsem balila a podávala balíky na poštu, počítala jsem zboží, prodávala jsem na pokladně, vyřizovala jsem faktury a objednávky atd.

Na čem jsi v rámci Tranzitního programu spolupracovala?

Na hledání vhodné školní praxe a shánění asistenta na praxi. Psaní motivačního dopisu, rozesílání e-mailu na pracoviště.

Co ses při tom naučila?

Celkově psaní na počítači, domlouvání schůzek (telefonicky, e-mailem), naučila jsem se komunikovat s budoucími zaměstnavateli. Vyzkoušela jsem si napsat svůj osobní profil.

Naučila ses i něco o sobě?

Díky hledání praxe jsem zjistila, že umím být více samostatná. Více komunikativní, víc si v některých věcech věřím. Poznala jsem, jaké prostředí mi pro práci vyhovuje a co v práci potřebuji, abych ji mohla dělat dobře a ta práce mě bavila.

Víš, jak tyto poznatky v budoucnu využiješ? Máš nějaký nápad?

Při hledání práce a případně na další praxi.

Když se teď poohlédneš za svou praxí, jak se cítíš?

Poznala jsem, že umím pracovat v kolektivu. Brala jsem to jako práci a moc mě to bavilo. Ani se mi nechtělo zpět do školy, dokážu si představit, že bych tam zůstala. Nebo tam nějaký den docházela při škole. Největší zážitek byl pocit, že jdu do práce. Bylo pro mě důležité si uvědomit, že zvládám práci, jako dělá většina lidí. A práci, kterou mi vysvětlili, jsem po čase zvládla sama. Je to dobrý pocit vzhledem k tomu, že hodně mých kamarádů pracuje v dílnách.

Doporučila bys spolupráci v Tranzitním programu například dalším studentům Obchodní školy zde v Jedličkově ústavu?

Určitě bych jim to doporučila. Třeba já, když nám řekli, že budeme hledat praxi, tak jsem nevěděla, jak postupovat, na koho se obrátit. Je fajn, že tady je Tranzitní program, který to ukáže lidem, kteří hledají praxi poprvé. Taky u mě kvůli hledání asistenta na praxi. I když u mě na praxi řekli, že není potřeba, tak jsem ho využila. Pomáhal mi ze začátku se naučit zadanou práci, díky tomu to nenarušilo chod firmy.

 

Kontakt

Buďte s námi ve spojení

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

ILA, s.r.o.
Zubatého 295/5, 150 00 Praha 5

Doručovací adresa
Štefánikova 43A, 150 00 Praha 5
T: +420 224 813 787
F: +420 224 813 810
E: netzp@netzp.cz
partneři - loga